fbpx

Slip af med tankemylder

og få ro i krop og sind

8-ugers mindfulness forløb, hvor du får trænet din mentale muskel.

Vi starter den 24. august og mødes hver tirsdag fra kl. 17.00 -18.30

Ja tak tilmeld mig nu

Kender du det her?

surprised Du har svært ved at holde en pause, du føler at du skal være igang hele tiden. Fx. skal du liiige ordne vasketøjet, vaske bilen, støvsuge inden du kan gå en tur.

surprised Dine tanker kredser om det samme igen og igen (måske arbejde eller bekymringer)

surprised Du har svært ved at falde i søvn eller vågner flere gange i løbet af natten?

surprised Du føler en uro i kroppen selv når du sidder stille?

surprised Du kunne bare godt tænke dig at få ro

 På 8 uger lærer du:

smile At du kun behøver 10 minutter om dagen for at få tankerne til at falde til ro

smile Nemme øvelser til at kunne falde i søvn (også selvom du vågner midt om natten)

smile At trække vejret rigtigt (mange ved ikke, at de trækker vejret forkert)

smile At være bevidst og nærværende (Både når du er hjemme og på arbejde)

smile At tage bevidste valg, så du får ro i kroppen og hovedet.

smile At bruge skoven og naturen på en anden måde (end du måske er vant til)

Kroppen slapper af

Det her siger 2 tidligere deltagere om forløbet:

Var bekymret for om det blev for “tæt”/”intimt” lille hold, men det har været helt perfekt:

Jeg har lært, at finde roen og synes også at jeg sover bedre.

I starten følte jeg mig lidt underlig ved at sidde med lukkede øjne og lytte til mindfulness, men nu føles det naturligt.

Nu prioriterer jeg min mig-tid og 10 minutter om dagen gør underværker for mig.

Jeg føler mig nærmest som et helt nyt menneske og jeg kan mærke, at jeg får mere overskud og overblik.

Før mindfulness forløbet kunne jeg tage mig selv i at være helt stakåndet om aftenen. Eller opdagede det først, når min mand gjorde mig opmærksom på det.

Efter 8 uger med 10 minutters daglig mindfulness -og vejrtrækningsøvelser er det næsten forsvundet.

Karin, 47 år

Mine gåture er blevet anderledes og jeg kan trække vejret frit igen:

Jeg har lært, at tage små frekvenser af tid til mig selv, så jeg får mere overskud og ro i min hverdag.

Før forløbet kunne jeg sukke dybt, når jeg skulle igang med noget nyt. Det er forsvundet og jeg kan trække vejret.

Jeg er blevet mere bevidst om hvornår jeg går for at få motion og hvornår jeg går for at få ro i hovedet. Jeg har lært at bruge skoven på en helt ny måde.

Der har været en skøn afveksling mellem bevægelse, fordybelse og online audioer.

Kvinde, 44 år

Slip tankemylder og få ro i krop og sind.

Forløbet er for dig, der vil lære nemme metoder  til at finde ro og som har lyst til at bruge naturen, yoga og mindfulness sammen med 6 andre i samme situation som dig?

Og nej det kræver ikke, at du har prøvet det før. Jeg lærer dig at slappe af med lette øvelser, som alle kan deltage i uanset niveau.

Praktisk info og temaer for
gruppeforløbet:

Vi mødes et lille hold (max 6 personer) hver tirsdag kl. 17.00 – 18.30 i 8 uger til mindfulness i naturen.

Vi starter den 24. august og sidste gang er den 12. oktober (ugen inden efterårsferien)

Der vil være hjemmeopgaver i forløbet, men bare rolig, det er ca. 10 minutter dagligt og vil være den pause du virkelig behøver.

(Det er ikke vigtigt, at du har prøvet det før, men at du har lyst til at prøve)

Husk, tøj og sko efter vejret og som du kan bevæge dig i og husk ingen af os er perfekte…

Vi går ca. 30 minutter hver gang frem og tilbage til udgangsstedet.

Temaer:

24. august – hos Heidi i haven, Egholtvej 8, 8850 Bjerringbro:

Introduktion til mindfulness
Vi lærer hinanden at kende. Du bliver instrueret i hvad mindfulness er og kan.

Vi laver en mindfulness øvelse sammen, hvor vi har fokus på åndedrættet.

og slutter af med nogle afspændende yoga øvelser.

Du får introduktion til hjemmeopgave og så er vi igang. 

31. august – Vi mødes på p-pladsen ved FDF huset, Skovparken 2, 8850 Bjerringbro og går i Egeskoven:

Få styr på dine tanker
Vi går en tur og du bliver instrueret i, hvordan du kan bruge mindfulness og naturen til at få styr på dine tanker, så du har ro i kroppen og i hovedet.

Vi arbejder igen med åndedrættet og laver øvelser i hvordan vi kan trække vejret rigtigt.

7. september – Vi mødes på p-pladsen ved FDF huset, Skovparken 2, 8850 Bjerringbro og går i Egeskoven:

Afspænding af kroppen
Vi går en tur og her skal du prøve et naturbad.

Samtidig instruerer jeg dig i, hvordan du får kroppen afspændt.

Du får instruktion i hjemmeopgave, hvor du lærer at afspænde kroppen selv.

Disse øvelser er gode for din søvn og til at flytte din opmærksomhed fra hovedet og ned i kroppen.

14. september – vi mødes ved rastepladsen v/høje Stene på Borrevej og går derfra:

Lad tankerne passere
Vi går en tur og arbejder med hvordan vi kan få tankerne til at passere. Altså opnå en form for tanke tomhed.

Der vil være en øvelse i hvorfor det ikke er godt at multitaske og være i doing-mode hele tiden

21. september – Vi mødes på p-pladsen ved FDF huset, Skovparken 2, 8850 Bjerringbro og går i Egeskoven:

Styrk dit nærhver i hverdagen
Vi går en mindful tur, hvor vi også prøver mindful eating ved brug af vore sanser.

Der vil også være introduktion til en mindfulness hjemmeøvelse som styrker din evne til at være nærværende.

Jeg har alt med, hvad vi skal bruge

28. september – Vi mødes på p-pladsen ved FDF huset, Skovparken 2, 8850 Bjerringbro og går i Egeskoven:

Kropsbevidsthed og sunde hormoner i kroppen
Vi går en tur og taler om hvordan vi kan skabe positive tilstande i vores krop.

Mærker du fx. konstante smerter, smerter der kommer og går, sult, mæthed eller dulmer du dine følelser med mad eller andre ting? 

Vi finder en grøn plet og laver begynder yoga øvelser, som styrker vores kropsbevidsthed og som skaber positive tilstande i kroppen.

Vi slutter af med en mindfulness øvelse, som hjælper os til at lindre stress, smerte, træthed eller andre ubehagelige tilstande i specifikke områder i kroppen.

Du får en hjemmeopgave, hvor du øver dette, så du på sigt selv kan fjerne ubehagelige tilstande i din krop.

5. oktober – Vi mødes på p-pladsen ved El-museet og går derfra:

Stå fast og mærk din egen styrke
Måske har du for meget om ørerne og føler dig overvældet? eller måske vil du bare gerne forebygge, at komme derud hvor du havner i stress og mental uro?

Vi laver yoga øvelser, hvor vi grounder kroppen og mærker vores indre styrker. Vi taler om det her med at tage kontrol over det vi kan ændre og slippe resten.

Derefter laver vi en meditation som hjælper dig til at få klarhed og fokus, så du kan handle på det du kan gøre noget ved.

Du instrueres i en hjemmeopgave, så du øver det med at stå fast uanset hvad der sker.

12. oktober – vi mødes ved rastepladsen v/høje Stene på Borrevej og går derfra:

Hold fast i din mindfulness træning
Vi går en tur og renser nuet ved hjælp af en mindfulness øvelse.

Du bliver instrueret i, hvordan du kan holde fast i din fortsatte mindfulness træning, så du bibeholder en stærk mental muskel og får den sidste hjemmeopgave.

Vi evaluerer på forløbet og slutter af med et naturbad.

tir

Særlige rabatter og din investering i forløbet

Holdet starter den 24. august og vi mødes tirsdage kl. 17.00 – 18.30 – Bemærk, at der kun er 6 pladser, så tilmeld dig inden det er for sent.

Er du medlem, så får du rabat:

Da jeg har et samarbejde med Sahl Forenings Fitness og Bjerringbro Sport og Fitness får du 100 kr. i rabat, hvis du er medlem i en af disse foreninger.

Din investering:

Din samlede investering i din mentale sundhed er kun 979 kr. (Endnu billigere, hvis du får medlemsrabat)

Så for under 130 kr. om ugen får du altså træning i at være mere tilstede i din hverdag i stedet for at være styret af dine tanker om fortid og fremtid. Du får redskaber til at lindre, reducere og undgå stress og lærer hvordan du kan passe på dig selv. 

Online mindfulness kursus, som indeholder 7 audioer og grundlæggende introduktion til mindfulness i din hverdag er inkluderet og bliver åbnet drypvist i forløbet.

Du får tilsendt mail med praktiske oplysninger og adgang til online kurset, når du tilmelder dig.

Betaling:

Du får tilsendt faktura, når jeg modtager din tilmelding. Der kan betales via mobilepay.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål til forløbet, så kontakt Heidi Aa. Rasmussen på tlf. 61 66 87 53 eller

på mail: kontakt@5forever.dk 

Mindfulness i haven

JA Tak

Jeg vil gerne træne min mentale muskel og have ro i krop og sind og tilmelder mig forløbet. Samtidig tilmelder jeg mig nyhedsbrev, så jeg kan modtage tips og tilbud om sund livsstil og forløb. (Nyhedsbrevet kan til enhver tid afmeldes med et enkelt klik)





    I hele forløbet får Du støtte af:

    Jeg glæder mig til at lære dig nemme redskaber til at skabe ro i krop og sind, hvor du i fællesskab med andre kommer ud af tankemyldret

    Heidi Aagaard Rasmussen, Mindset & livsstilscoach, yoga & Mindfulness-instruktør

    Jeg (Heidi Aa. Rasmussen) er tilhænger af, at det skal være sjovt og nemt at leve sundt og få ro på hverdagen.

    Næsten hver dag laver jeg selv mindfulness og yoga fordi det giver mig noget forståelse for min krop og ro i mit hoved. Det styrker mit nærvær i forhold til andre mennesker og jeg oplever at mit fokus, koncentration og overskud bliver større.

    Naturen hjælper mig til at finde ind til mig selv. Især elsker jeg skov og vand. Der er ikke noget der er mere helende end, at sidde og kigge ud over vandet eller ligge i skoven og kigge på træ-kronerne. Uden nogen tanker overhovedet, men bare at være.

    Jeg laver forløb i mindfulness for både private og virksomheder.

    Jeg er uddannet mindfulness master coach og mindfulness instruktør v/MindfulSolutions. Derudover er jeg yoga-instruktør med speciale i intelligent mad og bevægelse fra Louise Bruun Academi og Sisse Sigumfeldt.

    I min fritid er jeg yoga-instruktør på et fast mandagshold i Sahl Forenings Fitness.