fbpx

Slip af med tankemylder

og få ro i krop og sind

8-ugers mindfulness forløb, hvor du får trænet din mentale muskel.

Kurset er lukket i denne omgang og åbner ikke før efter sommerferien igen. Opstart endnu ikke planlagt. Vil du have besked som den første, når jeg åbner igen, så skriv dig på venteliste her:

Skriv mig på venteliste tak

Kender du det her?

surprised Du har svært ved at holde en pause, du føler at du skal være igang hele tiden. Fx. skal du liiige ordne vasketøjet, vaske bilen, støvsuge inden du kan gå en tur.

surprised Dine tanker kredser om det samme igen og igen (måske arbejde eller bekymringer)

surprised Du har svært ved at falde i søvn eller vågner flere gange i løbet af natten?

surprised Du føler en uro i kroppen selv når du sidder stille?

surprised Du kunne bare godt tænke dig at få ro

 På 8 uger lærer du:

smile At du kun behøver 10 minutter om dagen for at få tankerne til at falde til ro

smile Nemme øvelser til at kunne falde i søvn (også selvom du vågner midt om natten)

smile At trække vejret rigtigt (mange ved ikke, at de trækker vejret forkert)

smile At være bevidst og nærværende (Både når du er hjemme og på arbejde)

smile At tage bevidste valg, så du får ro i kroppen og hovedet.

Kroppen slapper af

Slip tankemylder og få ro i krop og sind.

Forløbet er for dig, der vil lære nemme metoder og som har lyst til at bruge naturen, yoga og mindfulness sammen med  9 andre i samme situation som dig?

Og nej det kræver ikke, at du har prøvet det før. Jeg lærer dig at slappe af med lette øvelser, som alle kan deltage i uanset niveau.

Praktisk info og temaer for
gruppeforløbet:

Der er 2 hold á 10 personer, som mødes 1 x ugentligt i 8 uger til mindfulness i naturen.

Hvilke ugedage er endnu ikke planlagt. Skriv dig på venteliste, så er du blandt de første der får besked, når kurset åbner igen. Du forpligter dig ikke til at deltage selvom du står på listen. Det er udelukkende besked om detaljer for kurset du skrives op til.

Alle Covid19 restriktioner overholdes. 

Der vil være hjemmeopgaver i forløbet, men bare rolig, det er ca. 10 minutter dagligt og vil være den pause du virkelig behøver.

(Det er ikke vigtigt, at du har prøvet det før, men at du har lyst til at prøve)

Husk, tøj og sko efter vejret og som du kan bevæge dig i og husk ingen af os er perfekte…

Temaer:

1. gang:

Introduktion til mindfulness :
Vi lærer hinanden at kende. Du bliver instrueret i hvad mindfulness er og kan.

Vi laver en mindfulness øvelse sammen, hvor vi har fokus på åndedrættet.

og slutter af med nogle afspændende yoga øvelser.

Du får introduktion til hjemmeopgave og så er vi igang. 

2. gang:

Få styr på dine tanker:
Vi går en tur og du bliver instrueret i, hvordan du kan bruge mindfulness og naturen til at få styr på dine tanker, så du har ro i kroppen og i hovedet.

Vi arbejder igen med åndedrættet og laver øvelser i hvordan vi kan trække vejret rigtigt.

3. gang:

Afspænding af kroppen:
Vi går en tur og her skal du prøve et naturbad.

Samtidig instruerer jeg dig i, hvordan du får kroppen afspændt.

Du får instruktion i hjemmeopgave, hvor du lærer at afspænde kroppen selv.

Disse øvelser er gode for din søvn og til at flytte din opmærksomhed fra hovedet og ned i kroppen.

4. gang:

Lad tankerne passere:
Vi går en tur og arbejder med hvordan vi kan få tankerne til at passere. Altså opnå en form for tanke tomhed.

Der vil være en øvelse i hvorfor det ikke er godt at multitaske og være i doing-mode hele tiden

5. gang:

Styrk dit nærhver i hverdagen:
Vi går en mindful tur, hvor vi også prøver mindful eating ved brug af vore sanser.

Der vil også være introduktion til en mindfulness hjemmeøvelse som styrker din evne til at være nærværende.

Jeg har alt med, hvad vi skal bruge

6. gang:

Kropsbevidsthed og sunde hormoner i kroppen:
Vi går en tur og taler om hvordan vi kan skabe positive tilstande i vores krop.

Mærker du fx. konstante smerter, smerter der kommer og går, sult, mæthed eller dulmer du dine følelser med mad eller andre ting? 

Vi finder en grøn plet og laver begynder yoga øvelser, som styrker vores kropsbevidsthed og som skaber positive tilstande i kroppen.

Vi slutter af med en mindfulness øvelse, som hjælper os til at lindre stress, smerte, træthed eller andre ubehagelige tilstande i specifikke områder i kroppen.

Du får en hjemmeopgave, hvor du øver dette, så du på sigt selv kan fjerne ubehagelige tilstande i din krop.

7. gang:

Stå fast og mærk din egen styrke:
Måske har du for meget om ørerne og føler dig overvældet? eller måske vil du bare gerne forebygge, at komme derud hvor du havner i stress og mental uro?

Vi laver yoga øvelser, hvor vi grounder kroppen og mærker vores indre styrker. Vi taler om det her med at tage kontrol over det vi kan ændre og slippe resten.

Derefter laver vi en meditation som hjælper dig til at få klarhed og fokus, så du kan handle på det du kan gøre noget ved.

Du instrueres i en hjemmeopgave, så du øver det med at stå fast uanset hvad der sker.

8. gang:

Hold fast i din mindfulness træning:
Vi går en tur og renser nuet ved hjælp af en mindfulness øvelse.

Du bliver instrueret i, hvordan du kan holde fast i din fortsatte mindfulness træning, så du bibeholder en stærk mental muskel og får den sidste hjemmeopgave.

Vi evaluerer på træningen og slutter af med et naturbad.

tir 

 Hvornår kan jeg komme igang?

Holdet er i gang tirsdage kl. 17.00 – 18.30 og det er endnu uvidst hvornår jeg starter et nyt hold op.

Er du medlem, så får du rabat:

Da jeg har et samarbejde med Sahl Forenings Fitness og Bjerringbro Sport og Fitness får du 100 kr. i rabat, hvis du er medlem i en af disse foreninger.

Din investering:

Din samlede investering i din mentale sundhed er kun 979 kr. (Endnu billigere, hvis du får medlemsrabat)

Så for under 130 kr. om ugen får du altså træning i at være mere tilstede i din hverdag i stedet for at være styret af dine tanker om fortid og fremtid. Du får redskaber til at lindre, reducere og undgå stress og lærer hvordan du kan passe på dig selv. 

Spørgsmål?

Har du spørgsmål til forløbet, så kontakt Heidi Aa. Rasmussen på tlf. 61 66 87 53 eller

på mail: kontakt@5forever.dk 

Der er lukket for tilmeldinger

JA Tak

Skriv mig på venteliste, så jeg som den første får besked når du åbner for kurset igen. Jeg vil gerne træne min mentale muskel og have ro i krop og sind. Samtidig tilmelder jeg mig nyhedsbrev, så jeg kan modtage tips og tilbud om sund livsstil og forløb imens jeg venter (Nyhedsbrevet kan til enhver tid afmeldes med et enkelt klik)





    I hele forløbet får Du støtte af:

    Jeg glæder mig til at lære dig nemme redskaber til at skabe ro i krop og sind, hvor du i fællesskab med andre kommer ud af tankemyldret

    Heidi Aagaard Rasmussen, Mindset & livsstilscoach, yoga & Mindfulness-instruktør

    Jeg (Heidi Aa. Rasmussen) er tilhænger af, at det skal være sjovt og nemt at leve sundt og få ro på hverdagen.

    Næsten hver dag laver jeg selv mindfulness og yoga fordi det giver mig noget forståelse for min krop og ro i mit hoved. Det styrker mit nærvær i forhold til andre mennesker og jeg oplever at mit fokus, koncentration og overskud bliver større.

    Naturen hjælper mig til at finde ind til mig selv. Især elsker jeg skov og vand. Der er ikke noget der er mere helende end, at sidde og kigge ud over vandet eller ligge i skoven og kigge på træ-kronerne. Uden nogen tanker overhovedet, men bare at være.

    Jeg laver forløb i mindfulness for både private og virksomheder.

    Jeg er uddannet mindfulness master coach og mindfulness instruktør v/MindfulSolutions. Derudover er jeg yoga-instruktør med speciale i intelligent mad og bevægelse fra Louise Bruun Academi og Sisse Sigumfeldt.

    I min fritid er jeg yoga-instruktør på et fast mandagshold i Sahl Forenings Fitness.